Wanneer u een nieuwe website online heeft gezet, maar deze is nog niet zichtbaar, dan kan dit diverse oorzaken hebben. Wij zetten hieronder een paar van de meest voorkomende oorzaken op een rijtje:
- Dit kan liggen aan de lokale opslag van uw browser; u kunt het beste de pagina verversen door middel van F5 (werkt in Explorer, Firefox, Chrome, Safari).
Als dit geen oplossing biedt dan kunt u het beste de 'tijdelijke internet bestanden' wissen of 'privé-gegevens verwijderen' kiezen in uw browser.
Voor Explorer, Firefox, en Chrome kan dit via de toetsencombinatie CTRL-Shift-Del. U krijgt dan een keuze scherm waar u kunt aangeven wat u precies wilt verwijderen.
Voor Safari gaat u naar het actie menu ,reset Safari, click reset en probeer dan nogmaals de pagina te openen. (Het actie menu vindt u rechts bovenin, het lijkt op een tandwieltje)
Na het verwijderen van de browser geschiedenis is een herstart van de browser nodig.
- Het kan ook zo zijn dat de DNS van uw domeinnaam is gewijzigd of uw domeinnaam is nog niet ouder dan één dag.
Bij DNS wijzigingen kan het 4 tot 24 uur duren voordat deze geheel zijn doorgevoerd. Zodra het is doorgevoerd zal de nieuwe website zichtbaar worden.
- Controleer of de nieuwe website in de juiste folder is geplaatst. Voor DirectAdmin is dit public_html, voor Plesk is dit httpdocs.
- Indien u een Wordpress site heeft die niet word weergegeven en er staat een index.php en een index.html in de httpdocs dan dient u de index.html te verwijderen en uw website te verversen met F5.