Webformulier werkt niet goed (E-mail draait extern )

Als u een e-mailformulier gebruikt op uw website zal de server de e-mail eerst proberen lokaal (op dezelfde server) af te leveren. Wanneer uw e-mail extern draait (niet op dezelfde server als de website) dan komt de e-mail van het formulier niet aan in uw e-mailbox.

Dit probleem is op te lossen door de lokale e-mailserver op de Plesk server waar de website op draait uit te schakelen. De Plesk server zal de e-mail dan niet lokaal kunnen afleveren en naar de DNS gaan kijken van uw domeinnaam. Daar staat vervolgens het adres van uw externe locatie.

Hieronder wordt uitgelegd hoe u de e-mailserver kunt uit zetten in Plesk.

• Log in op uw hosting pakket (Plesk) via domeinnaam.extensie/siteadmin (voorbeeld: domeinnaam.nl/siteadmin)
• Ga naar het tabblad “Mail” • Klik op “Change Settings” • Vink hier het vinkje uit bij “Activate mail service on domain”
• Klik vervolgens op OK

Gerelateerde artikelen

Reseller - Service Plans, Customers en Subscriptions aanmaken

Onderstaande handleiding beschrijft de stappen die u dient te nemen om Service Plans, Customers...

MySQL database: controleren, repareren, optimaliseren en analyseren

Het kan wel eens voorkomen dat een aanpassing in de website of een storing op de server ervoor...

MSSQL/MySQL database aanmaken op een Windows Plesk server

Deze uitleg is alleen van toepassing voor op Windows gebaseerde hosting pakketten op een Plesk 11...

Mime type aanmaken

Onderstaande handleiding beschrijft de stappen die u dient te nemen om een mime type aan te...

Back-up maken of een back-up taak instellen

Onderstaande handleiding beschrijft de stappen die u dient te nemen om een back-up te kunnen...