Mail probleem na vernieuwing certificaat - iPhone gebruikers

Recentelijk zijn de certificaten op onze shared hosting servers vernieuwd. Het kan zijn dat uw mailprogramma hierop reageert door aan te geven dat het certificaat is vernieuwd en daardoor als niet 'vertrouwd' weergeven wordt. Of dat er sprake is van een netwerk probleem kan ook weleens voorkomen als melding zijnde.

Uw mailprogramma zou op dat moment ook de optie moeten geven om dit nieuwe certificaat te vertrouwen. (Er zou namelijk een vertrouw of voeg toe optie zichtbaar moeten zijn)
Nu ontdekten wij dat dit probleem zich voornamelijk voordoet bij Apple gebruikers. Hier zal de melding wel verschijnen, maar wordt er door het systeem iPhone - apple mail niet gereageerd op de knop vertrouw of zal de gehele knop niet eens getoond worden. Meestal komt de melding in dat geval ook elke 10 seconden omhoog waardoor het werken met email onmogelijk wordt.

Helaas is in dit geval het verwijderen van het account binnen uw iPhone - apple mail en het account opnieuw in te stellen de enige oplossing.

Allereerst wil ik u vragen om in te loggen op de webmail omgeving. Hiervoor dient u te gaan naar webmail.domeinnaam.ext of domeinnaam.ext/webmail. U dient dan als gebruikersnaam uw e-mailadres in te vullen en het wachtwoord welke behoort tot het mailadres. Als u in kunt loggen dan bent u er zeker van dat de gegevens correct zijn en dus ook binnen uw mailprogramma geaccepteerd zullen worden. Mocht het wachtwoord niet meer correct zijn of u weet deze niet meer dan dient u een nieuw wachtwoord in te stellen vanuit uw Plesk beheer omgeving. Mocht u geen inloggegevens hebben van uw beheer omgeving dan kunt u deze bij ons opvragen. U kunt ons hiervoor een mail sturen naar support@denit.nl of telefonisch contact opnemen door te bellen naar 0880284710.

Als u in het bezit bent van de juiste email account gegevens dan kunt u verder gaan met onderstaande stappen.

  • ga naar uw Instellingen
  • klik op 'Mail'
  • klik vervolgens op 'Accounts'
  • selecteer het account dat u wilt verwijderen
  • klik nu op het mailaccount, scroll iets naar beneden en klik op 'Verwijder account'

Het account wordt nu verwijderd.

Nu dient u het mailaccount opnieuw toe te voegen, doorloop onderstaande stappen

  • ga weer terug naar 'Accounts
  • klik nu op 'Nieuwe account'
  • kies voor 'Andere'
  • klik op 'Voeg e-mailaccount toe'
  • vul achter 'Naam' uw naam in
  • vul achter 'E-mail' uw e-mailadres in
  • vul achter 'Wachtwoord' het wachtwoord in welke behoort tot uw e-mailadres
  • vul achter 'Beschrijving' opnieuw het e-mailadres in
  • klik op 'Volgende'

U komt nu uit bij de mail server instellingen waar u onderstaande gegevens op dient te geven:

Inkomende mailserver (IMAP):

Server: servernaam (naam.denit.net). Deze betreft de Plesk server waarop uw mailaccount is aangemaakt. De servernaam wordt weergeven wanneer u naar uw Plesk omgeving gaat, de servernaam staat dan in de adresbalk vermeld bijvoorbeeld; susteren.denit.net.
Gebruikersnaam: het volledige e-mailadres
Wachtwoord: het wachtwoord welke behoort tot het e-mailadres
Poort: 143
SSL/TLS: Aan

Uitgaande mailserver (SMTP):

Server: servernaam (naam.denit.net). Deze betreft de Plesk server waarop uw mailaccount is aangemaakt. De servernaam wordt weergeven wanneer u naar uw Plesk omgeving gaat, de servernaam staat dan in de adresbalk vermeld bijvoorbeeld; susteren.denit.net.
Gebruikersnaam: het volledige e-mailadres
Wachtwoord: het wachtwoord welke behoort tot het e-mailadres
Poort: 587
SSL/TLS: Aan

Hiermee verwachten wij dat het probleem betreffende het SSL certificaat verholpen zou moeten zijn.

Mocht dit niet het geval zijn dan is het raadzaam om contact op te nemen met Apple Support.

Gerelateerde artikelen

E-mail versturen via SMTP server Denit

Voor het versturen van e-mail via onze SMTP- server kunt u de volgende instellingen...

bSMTP/fallback

Domeinen die bij ons worden geregistreerd, worden standaard ingesteld op onze fallback...

Webmail in Nederland en het Buitenland

Alle hostingpakketten bieden toegang tot een uitgebreid e-mailprogramma dat u via een...

Gegevens om e-mail op te halen

U heeft de volgende gegevens nodig om uw email op te halen: - Het adres van de pop3- of...

Mailbox Full melding

'failure: recipient's_mailbox_is_full,_message_returned_to_sender' Deze melding wordt gegeven...