Webformulier werkt niet goed (E-mail draait extern)

Als u een e-mailformulier gebruikt op uw website zal de server de e-mail eerst proberen lokaal (op dezelfde server) af te leveren. Wanneer uw e-mail extern draait (niet op dezelfde server als de website) dan komt de e-mail van het formulier niet aan in uw e-mailbox.

Dit probleem is op te lossen door de lokale e-mailserver op de Plesk server waar de website op draait uit te schakelen. De Plesk server zal de e-mail dan niet lokaal kunnen afleveren en naar de DNS gaan kijken van uw domeinnaam. Daar staat vervolgens het adres van uw externe locatie.

Hieronder wordt uitgelegd hoe u de e-mailserver kunt uitzetten in Plesk.

• Log in op uw hosting pakket (Plesk) via domeinnaam.extensie/siteadmin (voorbeeld: domeinnaam.nl/siteadmin)
• Ga naar het tabblad 'Mail', klik op 'Change Settings' en vink hier het vinkje uit bij 'Activate mail service on domain'
• Klik vervolgens op OK

Gerelateerde artikelen

De logbestanden van uw website bekijken

Onderstaande handleiding beschrijft hoe u de opgevraagde pagina’s en de opgehaalde bestanden van...

Domein alias en subdomein aanmaken

Onderstaande handleiding beschrijft hoe u een domein alias en een subdomein in Plesk 12 kunt...

Mime type aanmaken

Onderstaande handleiding beschrijft de stappen die u dient te nemen om een Mime type aan te...

Filemanager gebruiken in Plesk

Onderstaande handleiding beschrijft hoe u de filemanager kunt gebruiken binnen Plesk. De...

Inloggen in Plesk 12

Deze handleiding beschrijft hoe u kunt inloggen in Plesk 12. 1)         Voordat u kunt inloggen...