Inloggen lukt niet, de map siteadmin bestaat niet meer in Windows

Het kan voorkomen dat u per ongeluk de map siteadmin heeft verwijderd van uw Windows hostingpakket. Hierdoor kunt u niet meer via de normale link inloggen in Plesk. Om de map weer terug te zetten kunt u de volgende stappen volgen:

Ga naar de link: https://domeinnaam.ext:8443. Vervang hierbij domeinnaam.ext door uw eigen domeinnaam. Voer uw Plesk inloggegevens in en ga vervolgens in de filemanager en naar de map httpdocs.

Klik nu op “Add New Directory” en vul vervolgens de naam “siteadmin” in. Klik op OK om de map aan te maken. Wanneer u dit voltooid heeft bevindt u zich direct in deze map.

Kies nu “Add New File” om een nieuw bestand aan te maken. Selecteer File creation en plaats achter File name: index.html. Het vakje “Use HTML template” mag u leeglaten. Klik op OK.

Kopieer onderstaande tekst en voeg deze in:
<*script type="text/javascript"*> document.write('<*meta http-equiv="refresh" content="0; url=https://' + location.hostname + ':8443"*>'); <*/script*>

Haal daarna alle * weer weg zodat het script gaat werken.

Klik op OK, het bestand is opgeslagen.

De link http://domeinnaam.ext/siteadmin werkt weer.

Gerelateerde artikelen

Wat is Plesk?

Plesk is een beheerprogramma waarmee u uw website, mailaccounts en databases kunt instellen en...

Inloggegevens opvragen van uw hostingpakket

Om uw logingegevens voor uw hostingpakket (Plesk en FTP) op te vragen kunt u naar de server toe...

Spamfiltering

Op onze Linux/PHP servers heeft u de mogelijkheid om binnen Plesk de anti-spam-software te...

Default pagina

Wanneer u uw website wilt benaderen via het IP adres wordt de Plesk default pagina getoond. Dit...

Hoeveel ruimte heeft elke mailbox?

De grootte is afhankelijk van het pakket. Standaard wordt er een quota ingesteld dat gelijk is...